Skargi i wnioski
KOMUNIKAT
Skargi i wnioski w Komendzie Powiatowej Policji w Łukowie można składać:
- listownie na adres: Komenda Powiatowa Policji w Łukowie, ulica Międzyrzecka 9, 21-400 Łuków,
- osobiście - w Komendzie Powiatowej Policji w Łukowie, ulica Międzyrzecka 9, 21-400 Łuków,
- ustnie do protokołu - w Komendzie Powiatowej Policji w Łukowie, ulica Międzyrzecka 9, 21-400 Łuków,
- faksem na numer: 47 811 17 20,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej kpp.lukow@lu.policja.gov.pl , skargi.kpplukow@lu.policja.gov.pl
- za pośrednictwem e-puap,
W Komendzie Powiatowej Policji w Łukowie interesanci w sprawach skarg (wniosków) przyjmowani są:
- przez Komendanta Powiatowego Policji w Łukowie lub Jego Zastępcę w poniedziałki, w godzinach 14.00 – 17.00,
- w pozostałe dni w godzinach urzędowania 7.30 – 15.30 przez wyznaczonych pracowników.
Skargę (wniosek) można również złożyć przez internet za pomocą e-mail: skargi.kpplukow@lu.policja.gov.pl
Rejestracją przyjęć interesantów przez Komendanta Powiatowego Policji i Jego Zastępcę zajmują się pracownicy Zespołu Prezydialnego Komendy Powiatowej Policji w Łukowie, którzy urzędują w budynku Komendy Powiatowej Policji w Łukowie przy ulicy Międzyrzeckiej 9, numer telefonu: 47 814 72 56.
W zakresie przyjmowania i rozpatrywania skarg oraz wniosków wpływających do Komendy Powiatowej Policji w Łukowie stosujeje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2000 roku, Numer 98, pozycja 1071 z późniejszymi zmianami), rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dziennik Ustaw z 2002 roku Numer 5, pozycja 46).
W myśl § 5 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków skargi mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
Skargi nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (§ 8 ustęp 1 wyżej wymienionego rozporządzenia).
Skarga przesłana drogą elektroniczną winna również zawierać w swej treści adres pocztowy (poczty polskiej) do korespondencji, bowiem tylko na ten adres będzie udzielana odpowiedź.
Jeżeli z treści skargi nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania (§ 8 ustęp 2 wyżej wymienionego rozporządzenia).
Zgodnie z § 3 artykuł 221 kodeksu postępowania administracyjnego, cytat: „Petycje, skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą”.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Na podstawie artykułu 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy UE L 119 z 4 maja 2016 roku) informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Powiatowy Policji w Łukowie, z siedzibą przy ulicy Międzyrzeckiej 9, 21-400 Łuków,
- Dane kontaktowe inspektora ochrony danych Komendy Powiatowej Policji w Łukowie, e-mail: iod.lukow@lu.policja.gov.pl.
- Dane osobowe, zwane dalej „danymi”, będą przetwarzane w celu rozpatrzenia wniesionej/wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku - na podstawie kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez okres prowadzenia postępowania wyjaśniającego w związku ze złożoną przez Panią/Pana skargą/wnioskiem, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania.
- Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, to jest Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli w Pani/Pana ocenie przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
- Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych wynika z przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów
- w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe rozpatrzenie wniesionej przez Panią/Pana skargi/wniosku.
Skargi na działalność Policji można również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich:
Rzecznik Praw Obywatelskich,
Aleja Solidarności 77,
00-090 Warszawa
Przyjęcia interesantów:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
poniedziałek w godzinach od 9.00 do 17.00, od wtorku do piątku w godzinach od 9.00 do 15.00
telefon: 0-22 5517760, 0-22 55 17 811
centrala: 0-22 5517 700
Pełnomocnik Terenowy w Gdańsku (dla województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego)
ulica Chmielna 54/57,
80 -748 Gdańsk
telefon sekretariat (+ 48) 587647302
faks (+ 48) 587647303
Przyjęcia interesantów:
telefon (+ 48) 587647306
poniedziałek w godzinach od 10.00 do 17.00, wtorek, środa, czwartek w godzinach od 9.00 do 15.00
Pełnomocnik Terenowy w Katowicach (dla województw: śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)
ulica Jagiellońska 25 pokój 122
40 – 032 Katowice
telefon (+ 48 32) 7286800
faks (+ 48 32) 7286823
Przyjęcia interesantów:
poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 9.00 do 15.00, wtorek w godzinach od 10.00 do 17.00
Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu (dla województw: dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego)
ulica Wierzbowa 5
50 - 056 Wrocław
telefon sekretariat (+ 48) 713469115
faks (+ 48) 713434325
Przyjęcia interesantów:
telefon (+48) 713469100
poniedziałek, wtorek, czwartek w godzinach od 9.00 do 15.00, środa w godzinach od 10.00 do 17.00
Linki:
Strona główna RPO www.rpo.gov.pl