Petycje
Od dnia 6 września 2015 r. sposób składania i rozpatrywania petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dziennik Ustaw 2014 pozycja 1195).
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności:
- zmiany przepisów prawa,
- podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego.
Przedmiot petycji musi dotyczyć spraw będących w zakresie zadań i kompetencji Komendanta Powiatowego Policji. W przypadku braku właściwości Komendanta Powiatowego Policji, petycję przesyła się do podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji.
Petycja powinna zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję (imię i nazwisko oraz dokładny adres do korespondencji),
- wskazanie adresata petycji,
- wskazanie przedmiotu petycji,
- petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję albo przez osobę reprezentującą podmiot.
Termin rozpatrzenia petycji: bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.
Jeżeli petycja jest składana w interesie innej osoby wówczas należy dołączyć do pisma jej pisemną zgodę. W przeciwnym razie organ w terminie 30 dni wzywa składającego petycję do uzupełnienia tego rodzaju wymogu.
Petycje można składać:
- listownie na adres: KOMENDA POWIATOWA POLICJI
ul. Międzyrzecka 9
21-400 Łuków - doręczyć osobiście – w Zespole Prezydialnym Komendy Powiatowej Policji przy ulicy Międzyrzeckiej 9 w godzinach 7.30-15.30, lub u dyżurnego jednostki
- faksem – na numer: 47 8147 244
- za pośrednictwem ePUAP- adres strony internetowej www.epuap.gov.pl
- za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres kpp.lukow@lu.policja.gov.pl
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Na podstawie artykułu 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Powiatowy Policji w Łukowie, z siedzibą przy ulicy Międzyrzeckiej 9, 21-400 Łuków,
- Dane kontaktowe inspektora ochrony danych Komendy Powiatowej Policji w Łukowie, e-mail: iod.lukow@lu.policja.gov.pl.
- Dane osobowe, zwane dalej „danymi”, będą przetwarzane w celu rozpatrzenia wniesionej przez Panią/Pana petycji - na podstawie kodeksu postępowania administracyjnego oraz ustawy o petycjach.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez okres załatwienia sprawy w związku ze złożoną przez Panią/Pana petycją, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania.
- Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, to jest Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli w Pani/Pana ocenie przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
- Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych wynika z przepisów ustawy o petycjach. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe rozpatrzenie wniesionej przez Panią/Pana petycji.