Petycje - Komenda Powiatowa Policji w Łukowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Petycje

Od dnia 6 września 2015 r. sposób składania i rozpatrywania petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dziennik Ustaw 2014 pozycja 1195).

Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności:

  • zmiany przepisów prawa,
  • podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego.

Przedmiot petycji musi dotyczyć spraw będących w zakresie zadań i kompetencji Komendanta Powiatowego Policji. W przypadku braku właściwości Komendanta Powiatowego Policji, petycję przesyła się do podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji.

Petycja powinna zawierać:

  1. oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję (imię i nazwisko oraz dokładny adres do korespondencji),
  2. wskazanie adresata petycji,
  3. wskazanie przedmiotu petycji,
  4. petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję albo przez osobę reprezentującą podmiot.

Termin rozpatrzenia petycji: bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.

Jeżeli petycja jest składana w interesie innej osoby wówczas należy dołączyć do pisma jej pisemną zgodę. W przeciwnym razie organ w terminie 30 dni wzywa składającego petycję do uzupełnienia tego rodzaju wymogu.

Petycje można składać:

  • listownie na adres:  KOMENDA POWIATOWA POLICJI
                                   ul. Międzyrzecka 9
                                   21-400 Łuków
  • doręczyć osobiście – w Zespole Prezydialnym Komendy Powiatowej Policji przy ulicy Międzyrzeckiej 9 w godzinach 7.30-15.30, lub u dyżurnego jednostki
  • faksem – na numer: 47 8147 244
  • za pośrednictwem ePUAP- adres strony internetowej www.epuap.gov.pl
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres kpp.lukow@lu.policja.gov.pl

Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

Na podstawie artykułu 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy UE L 119 z 04.05.2016)  informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych  jest Komendant Powiatowy Policji w Łukowie, z siedzibą przy ulicy Międzyrzeckiej 9, 21-400 Łuków,
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych Komendy Powiatowej Policji w Łukowie, e-mail:  iod.lukow@lu.policja.gov.pl.
  3. Dane osobowe, zwane dalej „danymi”, będą przetwarzane w celu rozpatrzenia wniesionej przez Panią/Pana petycji - na podstawie kodeksu postępowania administracyjnego oraz ustawy o petycjach.
  4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez okres załatwienia sprawy w związku ze złożoną przez Panią/Pana petycją, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  5. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania.
  6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, to jest Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli w Pani/Pana ocenie przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
  7. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych wynika z przepisów ustawy o petycjach. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe rozpatrzenie wniesionej przez Panią/Pana petycji.

Metryczka

Data publikacji : 29.05.2018
Data modyfikacji : 17.09.2020
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Łukowie
Osoba udostępniająca informację:
Marcin Józwik Jednoosobowe Stanowisko do spraw Prasowo-Informacyjnych
Osoba modyfikująca informację:
Marcin Józwik
do góry