Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2021 - 2025
Na podstawie artykułu 14 w związku z artykułem 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dziennik Ustaw z 2019 roku pozycja 1696, z późniejszymi zmianami) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Rodzaj dostępności - dostępność architektoniczna:
Realizacja przepisów wynikających z artykułu 6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Policji w Łukowie i jednostkach podległych poprzez:
- Zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków,
- Instalację urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń z wyłączeniem technicznych,
- Zapewnienie informacji na temat rozkładu dostępnych dla interesanta pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy,
- Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w artykule 2 punkt 11 Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji z budynku w przypadku zagrożenia zdrowia lub życia,
- Sporządzanie raportów z realizacji zadań na rzecz zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, przypisanych w przedmiotowym planie działania i Decyzji numer 30/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Łukowie z dnia 13 października 2020 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; terminy sporządzania raportów: co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku i/lub doraźnie według potrzeb na wniosek Koordynatora do spraw dostępności w KPP w Łukowie.
W indywidualnym przypadku, jeżeli Komenda Powiatowa Policji w Łukowie i/lub jednostki podległe nie są w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zobowiązane są zapewnić tym osobom dostęp alternatywny zgodnie z artykułem 7 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Okresy sprawozdawcze:
Co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku.
Komórki/jednostki realizujące zadania:
Zespół do spraw dostępności powołany Decyzją numer 30/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Łukowie z dnia 13 października 2020 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Komendanci Komisariatów Policji na terenie powiatu łukowskiego.
Uwagi:
Zadanie realizowane zgodnie z zakresem merytorycznym poszczególnych komórek/jednostek.
Rodzaj dostępności - dostępność cyfrowa:
Realizacja przepisów wynikających z Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych w porozumieniu z KWP Lublin poprzez:
- Instalację urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia,
- Zapewnienie na stronie internetowej danego podmiotu informacji o zakresie jego działalności w postaci pliku elektronicznego, zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania,
- Sporządzanie raportów z realizacji zadań na rzecz zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, przypisanych w przedmiotowym planie działania i Decyzji numer 30/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Łukowie z dnia 13 października 2020 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; terminy sporządzania raportów: co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku i/lub doraźnie według potrzeb na wniosek Koordynatora do spraw dostępności w KPP w Łukowie,
W indywidualnym przypadku, jeżeli Komenda Powiatowa Policji w Łukowie i/lub jednostki podległe nie są w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zobowiązane są zapewnić tym osobom dostęp alternatywny zgodnie z artykułem 7 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Okresy sprawozdawcze:
Co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku.
Komórki/jednostki realizujące zadania:
Zespół do spraw dostępności powołany Decyzją numer 30/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Łukowie z dnia 13 października 2020 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Komendanci Komisariatów Policji na terenie powiatu łukowskiego.
Uwagi:
Zadanie realizowane zgodnie z zakresem merytorycznym poszczególnych komórek/jednostek.
Rodzaj dostępności - dostępność komunikacyjno-informacyjna:
Realizacja przepisów wynikających z Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami poprzez:
- Zapewnienie obsługi z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w artykule 3 punkt 5 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu on-line do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje,
- Zapewnienie na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z właściwymi komórkami Komendy Powiatowej Policji w Łukowie w formie określonej w tym wniosku (artykuł 31 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami),
- Wyznaczenie w jednostkach podległych KPP w Łukowie osób odpowiedzialnych za realizację wyżej wymienionej ustawy,
- Publikacja na stronach internetowych oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Łukowie i jednostek podległych informacji o osobach odpowiedzialnych za realizację Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- Publikacje na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Łukowie raportu dostępności opracowanego przez Koordynatora dostępności Komendy Powiatowej Policji w Łukowie zgodnie z artykułem 11 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- Sporządzanie raportów z realizacji zadań na rzecz zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, przypisanych w przedmiotowym planie działania i Decyzji numer 30/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Łukowie z dnia 13 października 2020 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; terminy sporządzania raportów: co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku i/lub doraźnie według potrzeb na wniosek Koordynatora do spraw dostępności w KPP w Łukowie.
W indywidualnym przypadku, jeżeli Komenda Powiatowa Policji w Łukowie i/lub jednostki podległe nie są w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zobowiązane są zapewnić tym osobom dostęp alternatywny zgodnie z artykułem 7 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Okresy sprawozdawcze:
Co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku.
Komórki/jednostki realizujące zadania:
Zespół do spraw dostępności powołany Decyzją numer 30/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Łukowie z dnia 13 października 2020 roku w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Komendanci Komisariatów Policji na terenie powiatu łukowskiego.
Uwagi:
Zadanie realizowane zgodnie z zakresem merytorycznym poszczególnych komórek/jednostek.